1. Elírások és rossz nyelvtan
A webhelyed valószínűleg az első találkozás közted és potenciális ügyfeleid között. Ha nem figyelünk a helyes és gördülékeny írásmódra, az valószínűleg árt ennek az első találkozásnak a szakmaiságában.
Miért kell elkerülni?
Az elírások és a rossz nyelvtan megnehezíti a felhasználók számára a szükséges információk elolvasását. Természetesen feltételezhetjük, hogy egy-két hiba nem teszi teljesen érthetetlenné a weboldalad tartalmát. A lényeg az, hogy a hibák figyelmetlen, szakszerűtlen benyomást keltenek.
Hogyan lehet megjavítani?
A helyesírási és nyelvtani hibák elkerülése érdekében győződj meg róla, hogy szövegíróid helyesen írnak, hibák nélkül és ösztönözd arra őket, hogy többször olvassák át a szövegeket, amiket írnak.
2. Túlzó szavak és kifejezések
Ez egy nagyon gyakori hiba a szállodai szövegírásban. Természetesen fülbemászó címeket akarsz adni a szövegnek, de ennek is van határa. Kerülni kell a túlzásba vitt írást. Ez a probléma általában hosszú, eltúlzott jelzőkkel és kifejezésekkel jelentkezik. Ne ess olyan extravagáns mondatokba vagy unalmas klisékbe, mint például az „első osztályú szolgáltatás”, „otthon érezze magát” vagy „elképesztő élmények”.
Miért kell elkerülni?
Az olvashatóság írásban praktikusabbnak, valósághűbbnek és őszintébbnek tűnik a látogatók számára. Ha túl sokat mondasz el magadról és a hoteledről ilyen nagy szavakkal, az valakiben ellenszenvet is kelthet.
3. Beszéd egy meghatározatlan közönséghez
Ez a szállodai szövegírási hiba túlságosan homályossá teszi a tartalmat. Szinte lehetetlen, hogy egy szálloda minden típusú látogató számára vonzó legyen. Mielőtt írsz, ismerned kell és meg kell céloznia a közönségedet.
Miért kell elkerülni?
Ha olyan típusú szállodád van, amely leginkább alkalmas üzleti útak lebonyolítására, akkor nem kell gyakran vonzani a gyermekes családokat vagy a bulizós hangulatot kereső fiatalokat. A túl általánosság zavart okozhat a lehetséges vendégekben. Amikor a látogatók a szálloda weboldalán nem értik az általad adott hangulatot, valószínűleg olyan helyeket választanak, amelyek jobban megfelelnek az ő konkrét elvárásaiknak.
4. Jelzők túlzása
A szállodai szövegírásban van egy alapszabály, amelyet figyelembe kell venni és a hotel online marketing tanácsok élén is állhatna: a tartalom nem helyezheti előtérbe a funkciókat az előnyökkel szemben. Annak ellenére, hogy azonnal szeretnél beszélni a szállodád nagyszerű tulajdonságairól, potenciális ügyfeleid keresni fogják a hotel szolgáltatásainak és élményeiknek a kapcsolatát.
Miért kell elkerülni?
Látogatóid végiglapozzák a weboldalad azzal a kérdéssel, hogy „Mit jelentenek nekem mindezek?” a fejükben. Ha a fent említett lényeges összefüggés hiányzik a történetmesélésből, akkor a látogatóid valószínűleg nem eléggé konkrétnak vagy teljesen irrelevánsnak fogják találni a jelzőidet.
5. Furcsa vagy túl következetlen hangnem
Annak eldöntése, hogyan mondjunk valamit, ugyanolyan fontos, mint annak eldöntése, hogy mit mondjunk. A sikeres szálloda szövegíráshoz kidolgozott hangnemre van szükség, ami gyakori, de általában figyelmen kívül hagyott hiba. Meg kell értened hangszíned erejét. Ne feledd továbbá, hogy a kulcsszavak csak a keresőoptimalizálás érdekében való kitöltése aláássa az eredetiséget. Ügyesen használd őket.
Miért kell elkerülni?
A hangszíne befolyásolja, hogy a látogatók hogyan látják szállodádat. Ha a potenciális vendégek nem érzik, hogy szállodádnak van személyisége; ehelyett ez csak egy fárasztó üzlet, leronthatja az esélyeidet, hogy minél több megfelelő embert vonzz be. Ez a helyzet megakadályozza, hogy kitűnj versenytársaid közül.