Csak addig beszélj, míg figyelnek!
míg az ókor szónokainak hosszas beszédeket kellett tartaniuk ahhoz, hogy meggyőzzék közönségüket, addig a ma előadójának épp az ellenkezőjére kell törkednie: legyen az előadás minél tömörebb, közérthetőbb és folyamatosan tartsa fent a befogadó figyelmét! A slam poetry-ben ez az idő egyébként három perc – ez talán jó támpont lehet.
A cél, hogy a közönséged is megértse
Egy előadás alkalmával mindenképp érdemes azt figyelembe venned, hogy kiknek adsz elő. Hiszen más az érdeklődési köre a kisiskolásoknak, a gimnazistáknak, az üzletembereknek, az ünneplőknek, a felbőszült tömegnek. Ugyanígy más az a nyelvi rendszer is, amit ismernek. Míg például egy hétköznapi, kevésbé formális rendezvényen valószínűleg nagy sikert aratnak és segítenek a megértésben az olyan állandósult szókapcsolatok, mint a szólások, közmondások, addig egy céges prezentációt valószínűleg kevésbé komolyanvehetővé tesznek.
Legyél aktuális!
Nem adhatod elő ugyanazt az előadást évről évre, apróbb módosítások nélkül. A jó szónok ugyanis tisztában van azzal, hogy a világ nem mehet el mellette és folyamatosan naprakésznek kell lennie legalább az ő témáját érintő kérdéskörrel. Ugye Te sem szívesen hallgatnál egy aktuálpolitikai előadáson évek óta lejárt sztorit, vagy fedeznéd fel napjainkban 2015 legfrissebb vívmányát? Így ugyanis a nézőid nem azt kapják az idejükért (esetleg a pénzükért) amire ők rááldozták azt, és ez csalódást okoz. Figyelj tehát, hogy mindig aktuális és naprakész légy a témádat érintő kérdésekkel kapcsolatban!
Legyen jó rád nézni!
Lássák azt rajtad a nézőid, hogy élvezed azt, amit csinálsz! Ehhez egy-egy mosoly, vagy ha járkálsz a színpadon szinte elegendő is. Ha nem vagy elégedett a megjelenéseddel, akkor azt mindenképp érdemes orvosolnod még a fellépés előtt. Így például a szájsebészet Budapesten hasznos lehet számodra.