1. Tartsd egységesen a világítást és a perspektívát
Amanda Wilens ételfotós és stylist azt mondja, hogy az Instagram marketing szempontjából kritikus fontosságú, hogy egy étterem Instagram-oldalán egységes stílust találjunk. Függetlenül attól, hogy a képek lágyak (szórt fény használatával), világosak és nagy kontrasztúak (közvetlen, erős fénnyel), vagy sötétek és hangulatosak (egyetlen fényforrással egy sötét szobában), győződj meg arról, hogy minden egyes alkalommal képes leszel újrateremteni az esztétikát.
Wilens azt javasolja, hogy helyezkedj el az ablak közelében, és ha lehetséges, kapcsold le a felső vakut. "Ezek a csúnya tükröződést biztosítják, és a fénykép véletlenszerű részein megjelennek" - mondta. Miután jó, természetes megvilágítású helyet találtál, körülbelül ugyanabban az időben használd ezt a helyet (hogy a fény minősége hasonló legyen) a jövőbeli felvételekhez, de változtasd meg a felvétel perspektíváját. "Ha ugyanarról a helyről fényképezel, változtasd meg a szögeket úgy, hogy legyen egy felülről, egy egyenesről és egy 45 fokos szögben készített felvétel" - magyarázta. Ezzel megakadályozod azt, hogy a fényképek minden alkalommal ugyanúgy nézzenek ki.
2. Készíts tervet különleges események fényképezésére
Kate Howser, a Kate's Mobile Bar tulajdonosa egy imádnivalóan felújított lovas utánfutóban készíti a különféle koktélokat, italokat. Az italok elkészítése és a koktéltrendek megvalósítása mellett az Instagram-oldalára feltöltött fotókat is ő készíti, ami elmondása szerint sokat segített vállalkozása népszerűsítésében.
Ahelyett, hogy egyszerűen fényképezné a vendégeit vagy az általa felszolgált italokat, Howser azon dolgozik, hogy vizuálisan és összefüggően demonstrálja éttermi márkáját. Ennek érdekében négy-öt lövést tervez a fejében az adott esemény előtt; ez a fókusz segít neki elérni tartalomkészítési céljait. Ennek ellenére felismeri, hogy az általa rendezett eseményeket nagyrészt nem tudja befolyásolni, ezért megy az áramlással, és figyeli a tömeg hangulatát, hogy meghatározza a megfelelő időpontot a fényképezéshez. Az ilyen elkapott képek csodálatosak tudnak lenni egy étterem Instagram oldalán.
3. Szerkeszd át a régi fényképeket, hogy azok megfeleljenek az arculatodhoz
Ha már van fotókészleted, amelyet szeretsz, de nem felelnek meg egy egységes témának, sablonok, grafikák és szűrők segítségével összefüggő közösségimédia-tervezést hozhatsz létre. Készíts márkaépítési útmutatót, amely tele van elemekkel, egymáshoz illő esztétikával, amelyet bármikor követhetsz, amikor új fényképet készítesz.
4. Kövesd a közösségi média ütemtervét
A Sundae Donuts fánkot és fagylaltot is kínál, ezért logikus, hogy az Instagram profiljuk gazdagon telített és elragadóan vidám. Ennek az egységességnek az elérése azonban nem csak szórakoztatás és játék. Shannon Prouse vezérigazgató azt mondja, hogy egy ilyen feltűnő Instagram-fiók létrehozása a közösségi média marketingstratégiája részeként időigényes lehet, ezért a szervezés kritikus. "Készíts ütemtervet, és összpontosíts a vállalkozás egy másik területére, hogy minden héten fotókat készíthess" - javasolja. Csapata például egy héten a fánkra, majd a következő héten a fagylaltra összpontosít. A CRM segítségével pedig előre ütemezheti a bejegyzéseket.
Egy világos és esztétikus Instagram feed kialakítása némi próbálkozást és hibázást igényel, de mint minden étterem marketing esetében, a belefektetett erőfeszítések biztosan megtérülnek.