#1 Találd meg a piaci rést!
Webáruházakból, websohpokból ma már Dunát lehetne rekeszteni. Szinte minden területen van már legalább 5-10 online bolt, ahol nincs, az se biztos, hogy véletlen. Éppen ezért az első és legfontosabb lépés megtalálni azt a területet, ahol még versenyképes tudsz maradni! Természetesen hatalmas energiabefektetéssel szinte minden területen legyőzhetőek a versenytársak, de sokkal gyorsabban, hatékonyabb fogsz tudni előre lépni, ha megtalálsz egy piaci rést, ahol nincs nagy verseny, de igény az volna rá.
#2 Legyen erős USP-!
Akármilyen jó termékcsoportot is találsz eladásra, így is biztosak vagyunk benne, hogy lesznek versenytársaid. Még saját gyártású termékek esetén is van helyettesítő termék. Éppen ezért kell valami, ami megkülönböztet a többiektől, ami csak rád jellemző: találd ki, miben vagy egyedi, miben vagy több, mint mások!
Figyelem! A minőség és kedvező ár nem egy USP! Ennél jóval kreatívabbnak kell lenned.
#3 Építs felhasználóbarát webáruházat!
Hiába a jó termék, a kiváló USP, ha webáruházad nem felhasználóbarát. Alig néhány másodperced van csak a jó első benyomás megtételére, és az online térben még az sem elég. Ha bonyolult a weboldal, nehézkes a vásárlás módja, a felhasználók könnyen visszapattanhatnak, és konkurenciádhoz fordulhatnak!
#4 Építs online marketing stratégiát!
Még a jó weboldal sem elég (bár elengedhetetlen), ahhoz hogy valódi értéket képviseljen és vásárlókat hozzon, ha nem talál rá célközönséged. Az online marketing komplex folyamat, amelyet stratégiában érdemes kezelni. Hogy milyen eszközöket kell alkalmaznod? Erről itt írtunk bővebben: Hogyan legyen több vásárlóm?
#5 Építs brandet!
Ha a fenti pontokat eléred és jól csinálod, már biztos, hogy bőségesen megélsz majd webáruházadból. Ha azonban ennél nagyobb vágyad van, és szeretnél egy működő céget, brandet magadénak tudni, érdemes kicsit tovább nézni, és a brandépítésbe is belevetni magad!